Τεχνικός Έλεγχος ΚΤΕΟ

Ο Τεχνικός Έλεγχος ΚΤΕΟ στοχεύει πρωτίστως στην ασφάλεια των επιβαινόντων του ελεγχόμενου οχήματος. Η κακή κατάσταση των οχημάτων θεωρείται σημαντικότατη αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων θεσμοθετήθηκε μετά από οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας για να συμβάλλει στη μείωση των ατυχημάτων. Χρειάζεται ακόμη για να επιβεβαιώνει στον κάθε οδηγό ότι και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω του είναι κι αυτά ασφαλή.

Πότε περνάω ΚΤΕΟ; Ραντεβού & Προθεσμία

Πότε περνάω ΚΤΕΟ;

Αρχικός Έλεγχος

Τα οχήματα ελέγχονται πρώτη φορά από ΚΤΕΟ στα τέσσερα (4) χρόνια από την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας στην αντίστοιχη ημερομηνία. Εάν λ.χ. κάποιο όχημα έχει ημερομηνία 1η άδειας κυκλοφορίας 01/10/2011, τότε πρέπει να πραγματοποιηθεί αρχικός Τεχνικός Έλεγχος ΚΤΕΟ στις 01/10/2015.

Περιοδικός Έλεγχος

Μετά τον αρχικό έλεγχο, στα οχήματα διενεργείται περιοδικός Τεχνικός Έλεγχος ΚΤΕΟ κάθε δύο (2) χρόνια.

Μάθετε ακριβώς πότε περνάει Τεχνικό Έλεγχο ΚΤΕΟ το δικό σας όχημα, με βάση την ημερομηνία του τελευταίου τεχνικού ελέγχου ή την 1η άδεια κυκλοφορίας σας, σε περίπτωση αρχικού ελέγχου.

Πότε περνάω ΚΤΕΟ;

Τεχνικός Έλεγχος ΚΤΕΟ | Ποιά είναι η προθεσμία;

Το περιθώριο για να περάσετε Τεχνικό Έλεγχο ΚΤΕΟ χωρίς να επιβαρυνθείτε με πρόστιμο δημοσίου είναι έως και 7 ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία λήξης του δελτίου ΚΤΕΟ  που έχετε ήδη.

Αν είναι η 1η φορά που περνάτε έλεγχο, η προθεσμία είναι 7 ημερολογιακές ημέρες και 4 χρόνια ακριβώς μετά την «Ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας» του οχήματος σας.

Ποιό είναι το πρόστιμο σε περίπτωση λήξης του δελτίου ΚΤΕΟ;

Το πρόστιμο σε περίπτωση λήξης της ισχύος του δελτίου ΚΤΕΟ, πληρώνεται μέσω παραβόλου υπέρ του δημοσίου. Το παράβολο για εκπρόθεσμο έλεγχο ΚΤΕΟ ανέρχεται:

  • από 10€ έως 21€ ανάλογα με τη κατηγορία οχήματος για καθυστέρηση έως 30 ημερών.
  • από 20€ έως 42€ ανάλογα με τη κατηγορία οχήματος για καθυστέρηση από 1 μήνα έως 6 μήνες.
  • από 41€ έως 85€ ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος και για καθυστέρηση μεγαλύτερη των 6 μηνών.

Τα παράβολα επιβαρύνονται με 3€ για ηλεκτρονικές υπηρεσίες έκδοσης και πληρωμής. Μπορείτε να προμηθευτείτε, από την σελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, το e-Παράβολο (ηλεκτρονικό παράβολο).

Επιπλέον, εάν ένα όχημα, εντοπιστεί από την τροχαία, να μην έχει περάσει ΚΤΕΟ, τότε βεβαιώνεται το πρόστιμο των 400€, όπως ορίζεται από τον ισχύοντα Κ.Ο.Κ.

Κλείστε εύκολα ραντεβούσυμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας

Τεχνικός Έλεγχος ΚΤΕΟ | Καταστήματα εξυπηρέτησης

ΑΘΗΝΑ

Λεωφόρος Αθηνών 107 Τ.Κ. 104 47, Αθήνα

ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Λεωφόρος Κηφισού 88 Τ.Κ. 183 46, Μοσχάτο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αγ. Αναστασίας 13, Τ.Κ. 570 01, Πυλαία

Τι δικαιολογητικά έγγραφα χρειάζεται να έχω μαζί μου για Τεχνικό Έλεγχο ΚΤΕΟ ;

Μαζί με το Ι.Χ. αυτοκίνητό σας χρειάζεται να έχετε:

  • Άδεια κυκλοφορίας
  • Ταυτότητα
  • Δελτίο προηγούμενου ελέγχου (αν έχει εκδοθεί κατά το παρελθόν)
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος)
  • Πλήρες και ισχύoν φαρμακείο
  • Ισχύοντα Πυροσβεστήρα
  • Τρίγωνο

Μαζί με το δίκυκλο/μοτοσυκλέτα σας χρειάζεται να έχετε:

  • ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης
  • Άδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο από υπηρεσία μεταφορών
  • Δελτίο προηγούμενου ελέγχου (εφόσον έχει εκδοθεί)

Στην περίπτωση ανάριθμου δικύκλου, πρέπει να προσκομίσεται μαζί και το πιστοποιητικό ταξινόμησης τελωνείου και φωτοαντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας της χώρας εισαγωγής του.

Για τα Εκπαιδευτικά δίκυκλα επιπλέον προσκομίζεται και άδεια λειτουργίας της σχολής.

Για τον έλεγχο εκπαιδευτικού οχήματος θα χρειαστείτε:

  • Άδεια κυκλοφορίας
  • Ταυτότητα
  • Δελτίο προηγούμενου ελέγχου (αν έχει εκδοθεί κατά το παρελθόν)
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος)
  • Πλήρες και ισχύoν φαρμακείο
  • Ισχύοντα Πυροσβεστήρα
  • Τρίγωνο
  • Την άδεια λειτουργίας της σχολής (εξαιρουμένης της φάσης ένταξης του οχήματος στο έργο της εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών)
  • Βεβαίωση Μηχανολόγου Μηχανικού για τη σωστή τοποθέτηση και την καλή λειτουργία των βοηθητικών ποδοπλήκτρων (κατά τη φάση ένταξης του οχήματος στο έργο της εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών)
  • Το αποδεικτικό στοιχείο ότι καταβλήθηκε το προβλεπόμενο από το νόμο ειδικό τέλος για τον έλεγχο του (δημόσια ΚΤΕΟ) ή το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών (ιδιωτικά ΚΤΕΟ)

Πριν την πραγματοποίηση του τεχνικού ελέγχου Ε.Δ.Χ. οχήματος προαπαιτείται:

  • Άδεια κυκλοφορίας
  • Ταυτότητα
  • Δελτίο προηγούμενου ελέγχου (αν έχει εκδοθεί κατά το παρελθόν)
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος)
  • Πλήρες και ισχύoν φαρμακείο
  • Ισχύοντα Πυροσβεστήρα
  • Τρίγωνο
  • Βεβαίωση του Φορέα Χορήγησης (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων) ότι χορηγήθηκε ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα
  • Πιστοποιητικό CB (αφορά τα ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ)

Σε περίπτωση ανάριθμου οχήματος πρέπει να προσκομιστούν τα εξής:

  • Ταυτότητα
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος)
  • Πλήρες και ισχύoν φαρμακείο
  • Ισχύοντα Πυροσβεστήρα
  • Τρίγωνο
  • Πιστοποιητικό ταξινόμησης (αν πρόκειται για μεταχειρισμένο από το εξωτερικό)
  • Έντυπος κατάλογος του εργοστασίου κατασκευής ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας από τη χώρα στην οποία έχει εισαχθεί το όχημα
  • Πιστοποιητικό από Ο.Δ.Δ.Υ (αν πρόκειται για εκποιούμενο όχημα από τον Ο.Δ.Δ.Υ)

Τι περιλαμβάνει ο τεχνικός έλεγχος ΚΤΕΟ;

Το σύστημα ανάρτησης είναι η διάταξη που συνδέει το πλαίσιο του αυτοκινήτου με τους τροχούς.

Σκοπός της ύπαρξης της ανάρτησης είναι να εξασφαλίζει άνεση στους επιβάτες, συνεχή επαφή των τροχών με το δρόμο, ευστάθεια κατά την πορεία και να περιορίζει τις καταπονήσεις των διαφόρων μερών του αυτοκινήτου από τους κραδασμούς μέσω της απόσβεσης των ταλαντώσεων από τις ανωμαλίες του εδάφους.

Ένα σύστημα ανάρτησης σε καλή κατάσταση έχει σημαντικά οφέλη για τον οδηγό, τους επιβάτες, αλλά και για το ίδιο το αυτοκίνητο. Προσφέρει ασφάλεια και ευστάθεια κατά την πορεία μεταδίδοντας όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες του οδοστρώματος στον οδηγό και επιτρέποντας την εύκολη και ασφαλή αλλαγή κατεύθυνσης στις στροφές. Απορροφά σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του δρόμου με αποτέλεσμα την άνετη μετακίνηση των επιβατών, την ασφαλή μεταφορά του επιθυμητού φορτίου, αλλά και την προστασία του αμαξώματος από τις έντονες καταπονήσεις. Για τους λόγους αυτούς, η ασφάλεια και η άνεση κατά την οδήγηση οποιουδήποτε αυτοκινήτου απαιτεί τον περιοδικό έλεγχο της κατάστασης του συστήματος ανάρτησης κάθε τροχού.

Τα βασικότερα στοιχεία της ανάρτησης είναι τα ελατήρια και ο αποσβεστήρας ταλαντώσεων (αμορτισέρ). Τα ελατήρια είναι ο ελαστικός σύνδεσμος μεταξύ αμαξώματος και τροχών και ταλαντώνονται σε κάθε ανωμαλία του εδάφους, ενώ ο αποσβεστήρας χρησιμεύει για την απόσβεση αυτών των ταλαντώσεων.
Ο έλεγχος που διενεργείται αξιολογεί συνολικά το σύστημα της ανάρτησης κάθε τροχού ξεχωριστά. Η μέτρηση γίνεται κατά τη διάρκεια μιας ελεύθερης ταλάντωσης του κάθε τροχού, η οποία προέρχεται από τις ταλαντευόμενες ειδικές πλάκες του αναρτησιόμετρου, και συνίσταται στον υπολογισμό της ελάχιστης πρόσφυσης του τροχού πάνω στην πλάκα σε ποσοστό %.

Τα μεγέθη που εξετάζονται είναι τα εξής:

  • Πρόσφυση κάθε τροχού. Η πρόσφυση δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 21%, ώστε το αυτοκίνητο να κινείται με ασφάλεια.
  • Μονόπλευρη πρόσφυση στον ίδιο άξονα. Η πρόσφυση των τροχών στον ίδιο άξονα δεν πρέπει να διαφέρει περισσότερο από 30% ανάγοντας τη διαφορά στη μετρούμενη τιμή της μεγαλύτερης πρόσφυσης.

Οι οπτικοί έλεγχοι πραγματοποιούνται με σκοπό την εκτίμηση της κατάστασης των διαφόρων μερών και συστημάτων του αυτοκινήτου.

Διενεργούνται με παρατήρηση, μόνο από εκπαιδευμένους ελεγκτές δίχως τη χρήση οποιουδήποτε μηχανήματος. Οι έλεγχοι αυτοί περιλαμβάνουν συνοπτικά τα εξής:

  • Έλεγχος ταυτότητας αυτοκινήτου: Αριθμοί πλαισίου και κινητήρα, πινακίδες κυκλοφορίας
  • Έλεγχος αμαξώματος, θυρών και προφυλακτήρων: Στερέωση, φθορές, οξειδώσεις
  • Έλεγχος χρωματισμού, κοτσαδόρου, αεροτομής, μεμβρανών
  • Έλεγχος ανεμοθώρακα και υαλοπινάκων: Κατάσταση, ορατότητα και καταλληλότητα
  • Έλεγχος φωτιστικών στοιχείων: Κατάσταση και στερέωση
  • Έλεγχος καθρεφτών: Κατάσταση, στερέωση και ορατότητα
  • Έλεγχος τροχών, ελαστικών και εφεδρικού τροχού: Καταλληλότητα, διαστάσεις, κατάσταση, στερέωση
  • Έλεγχος δεξαμενής καυσίμου για διαρροές
  • Έλεγχος κινητήρα: Στήριξη, διαρροές
  • Έλεγχος συσσωρευτή και κατάστασης ηλεκτρικής εγκατάστασης
  • Έλεγχος συστήματος πέδησης: Αντλία φρένων, σερβομηχανισμός και υδραυλικό σύστημα
  • Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης: Αντλία υδραυλικού τιμονιού, σωληνώσεις
  • Έλεγχος καμπίνας: Ζώνες ασφαλείας, τιμόνι, ταχύμετρο, καθίσματα, κόρνα, αλεξήλια
  • Έλεγχος ποδόπληκτρου πέδησης, πατιναρίσματος συμπλέκτη, επαναφοράς τιμονιού, ενδεικτικής λυχνίας ABS, λειτουργίας καστάνιας πέδης στάθμευσης
  • Έλεγχος ύπαρξης πυροσβεστήρα, τριγώνου και φαρμακείου

Οι παραπάνω έλεγχοι διασφαλίζουν την ασφάλεια και την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου, καθώς και τη συμφωνία με τις νομοθετικές απαιτήσεις.

Ο Έλεγχος Σύγκλισης – Απόκλισης του υπό έλεγχο οχήματος πραγματοποιείται με το αποκλισιόμετρο. Πρόκειται για μια επίπεδη πλάκα μήκους ενός μέτρου πάνω απο την οποία διέρχεται ο εμπρόσθιος αριστερός τροχός του οχήματος. Αν το όχημα αποκλίνει της πορείας του στον δρόμο, τότε θα ασκήσει μια εγκάρσια δύναμη στην πλάκα. Έτσι την ωθεί είτε αριστερά είτε δεξιά κάποια χιλιοστά.

Αν για παράδειγμα ένα όχημα μετακινεί την πλάκα κατά 10 χιλιοστά στο ένα μέτρο του μήκους της, τότε θα αποκλίνει της ευθύγραμμης πορείας 10 μέτρα ανά διανυθέν χλμ. Το μέγεθος (m/km) είναι και η μονάδα στην οποία εκφράζεται το αποτέλεσμα της μέτρησης. Με την μέθοδο αυτή δεν ελέγχουμε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των συστημάτων διεύθυνσης και ανάρτησης ενός οχήματος. Αντιθέτως ξετάζουμε το μέγεθος της απόκλισης του απο την ευθύγραμμη πορεία μακροσκοπικά.

Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι και το γεγονός οτι με το πέρας της μέτρησης δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος για το πού οφείλεται η μετρούμενη απόκλιση.

Η διατήρηση ευθύγραμμης πορείας απο ένα όχημα είναι μεγίστης σημασίας τόσο για την ασφάλεια των επιβατών, όσο και για την μακροζωία υποσυστημάτων και εξαρτημάτων του οχήματος.

Η αθέλητη αλλαγή πορείας μπορεί να συμβεί και λόγω της απόσπασης του οδηγού απο τον δρόμο ή λόγω μίας απότομης αλλαγής στην κλίση ή μιας ανωμαλίας του οδοστρώματος.

Μια αθέλητη αλλαγή πορείας μπορεί να επιφέρει έως και θανατηφόρα αποτελέσματα.
Τέλος ένα όχημα που αποκλίνει της ευθείας φθείρει ανομοιόμορφα το πέλμα των ελαστικών. Επίσης καταπονεί τους βραχίονες και τις αρθρώσεις του συστήματος διεύθυνσης του.

  1. Ο Έλεγχος  Φώτων που διεξάγεται κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου αποτελείται από 3 διαφορετικούς τομείς.
  2. Ο πρώτος αφορά στην λειτουργία όλων των λυχνιών του οχήματος. Γίνεται οπτικά από τον ελεγκτή, ο οποίος διαδοχικά ελέγχει την ορθή λειτουργία,  τον σωστό χρωματισμό, και την ένταση των φώτων θέσης, διασταύρωσης, πορείας, δεικτών κατεύθυνσης, πέδησης, ομίχλης, αλάρμ και φώτα πινακίδας. Παράλληλα ελέγχεται και η απρόσκοπτη λειτουργία των διακοπτών χειρισμού των ανωτέρω.
  3. Οι εναπομείναντες δυο τομείς ελέγχονται με την χρήση ενός οργάνου μέτρησης που καλείται φωτόμετρο.
  4. Ο τομέας ελέγχου αφορά στην ορθή σκόπευση των φώτων διασταύρωσης και πορείας. Πιο συγκεκριμένα μέσω του φωτομέτρου μετράται η απόκλιση της εκπεμπόμενης από το όχημα φωτεινής δέσμης, κατά τον κατακόρυφο άξονα, σε σχέση με την κλίση που αναγράφει στα φανάρια ο κατασκευαστής. Επιπλέον μετράται η οριζόντια απόκλιση του φαναριού κατά τον οριζόντιο άξονα, δηλαδή κατά πόσο το φανάρι είναι στραμμένο προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά.
  5. Ο τρίτος και τελευταίος τομέας αφορά στην μέτρηση της έντασης των φώτων διασταύρωσης και πορείας. Μέσω του φωτομέτρου μετράται η φωτεινή ένταση της εκπεμπόμενης δέσμης, η οποία πρέπει να εμπίπτει στα επιτρεπόμενα όρια.
  6. Ο έλεγχος των φώτων ενός οχήματος αποτελεί ένα τομέα κεφαλαιώδους σημασίας για την ασφαλή μετακίνηση μας. Η ορθή λειτουργία όλων των φωτιστικών στοιχείων του οχήματος εξασφαλίζει την έγκαιρη προειδοποίηση των υπολοίπων οδηγών για ενδεχόμενη αλλαγή της πορείας μας, ή για απότομη επιβράδυνση μας. Επιπλέον κατά τη διάρκεια νυχτερινής οδήγησης τα φώτα μας καθορίζουν την θέση του οχήματος μας στο οδόστρωμα, ενώ έχοντας ορθή σκόπευση εξασφαλίζουν το βέλτιστο οπτικό πεδίο για μας, χωρίς να παρενοχλούν τα αντιθέτως ερχόμενα οχήματα.

Ειδικός αναλυτής καυσαερίων ελέγχει τα επίπεδα σε ρύπους όπως το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και τους υδρογονάνθρακες (HC) στα βενζινοκίνητα-υγραεριοκίνητα οχήματα. Για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, η μέτρηση γίνεται με τον αντίστοιχο μετρητή της αιθάλης. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων.

Ο έλεγχος του συστήματος πέδησης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς του τεχνικού ελέγχου, καθώς τα φρένα του οχήματος που οδηγούμε είναι το υποσύστημα μέσω του οποίου μπορούμε να μειώσουμε την ταχύτητα του και να το ακινητοποιήσουμε. Η σωστή λειτουργία του συστήματος πέδησης ελέγχεται με την βοήθεια σύγχρονου εξοπλισμού μετρώντας τα παρακάτω μεγέθη:

  1. Μέγιστη δύναμη πέδησης. Είναι η μέγιστη δύναμη που μπορούν να αναπτύξουν τα φρένα του οχήματος μας. Αυτή η δύναμη για να είναι ικανή να ακινητοποιήσει το όχημα μας πρέπει να ισούται ή να υπερβαίνει το 75% του συνολικού βάρους του οχήματος.
  2. Μονόπλευρη πέδηση. Προκειμένου το όχημα μας να διατηρεί την ευθύγραμμη και την επιθυμητή πορεία του, πρέπει οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στον αριστερό και δεξιό τροχό του κάθε άξονα να μη διαφέρουν περισσότερο από 30%
  3. Διακύμανση των δυνάμεων πέδησης. Η φθορά που προκαλείται στο σύστημα της πέδησης ενός οχήματος με την καθημερινή του χρήση δεν είναι ομοιόμορφη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κατά την επενέργεια του πεντάλ του φρένου η δύναμη που αναπτύσσεται σε κάθε τροχό να μην είναι σταθερή αλλά να έχει διακυμάνσεις. Το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο διακύμανσης της δύναμης σε κάθε ένα τροχό ξεχωριστά είναι 20%.

Η άριστη κατάσταση του συστήματος πέδησης του οχήματος μας είναι εξαιρετικά σημαντική.  Εκτός από τη δυνατότητα ακινητοποίησης του οχήματος σε περίπτωση ανάγκης και την ομαλή επιβράδυνση χωρίς να παρεκκλίνουμε από την πορείας μας, εξασφαλίζεται η ομαλή συμπεριφορά του οχήματος κατά την επιβράδυνση σε στροφές και σε υψηλές ταχύτητες.

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter μας και ενημερωθείτε πρώτοι για νέα και διαγωνισμούς.