Γιατί Δεν Βάφουμε Μόνοι Μας Τα Αυτοκίνητα;

Πόσο Δύσκολο Είναι το Βάψιμο Αυτοκινήτου;

Η αλλαγή ή η επιδιόρθωση του χρώματος ενός αυτοκινήτου μπορεί να φαίνεται εύκολη, στην πραγματικότητα όμως είναι αρκετά δύσκολη διαδικασία. Απαιτούνται:

  • Γνώση υλικών (στόκοι, αστάρια, απολιπαντικά, χρώματα, βερνίκια κλπ)
  • Εξοπλισμός (πιστόλι βαφής) και γνώση χειρισμού του
  • Καλή προετοιμασία των επιφανειών
  • Κατάλληλος χώρος, χωρίς σκόνη και υγρασία

Οι (όχι και τόσο μικρές) λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά ανάμεσα σε ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα και σε ένα ερασιτεχνικό θαμπό με ατέλειες αποτέλεσμα.

Η Σύνθετη Διαδικασία Βαφής Αυτοκινήτου

Η προβλεπόμενη διαδικασία για ένα άριστο αποτέλεσμα περιλαμβάνει:

  1. Πλύσιμο – απολίπανση: Αφαιρούνται βρωμιές, πίσσες, κεριά, σιλικόνες κλπ.
  2. Τρίψιμο παλιάς βαφής: Με χοντρό γυαλόχαρτο (Φ320-500) στην αρχή και πιο λεπτό (Φ600-800) στη συνέχεια ώστε να αποκτηθεί μία λεία και ομοιόμορφη επιφάνεια.
  3. Στοκάρισμα: Επιδιορθώνονται τυχόν βαθουλώματα, χτυπήματα και σκουριές. Διαδοχικά τριψίματα (Φ80-320) για εξομάλυνση.
  4. Αστάρωμα: Καλύπτονται τα στοκαρισμένα σημεία και δημιουργούνται συνθήκες για καλύτερη πρόσφυση της βαφής. Τρίψιμο με ψιλό γυαλόχαρτο (Φ600-800)
  5. Βάψιμο. 2-3 χέρια (mist coat → medium coat → full coat) με τον αντίστοιχο ενδιάμεσο χρόνο στεγνώματος.
  6. Βερνίκι: Ιδανικά δύο χέρια για λάμψη και προστασία
  7. Στέγνωμα: Το αυτοκίνητο πρέπει να μείνει στους 20-25°C, για 24-48 ώρες, ώστε να στεγνώσει το χρώμα, αν και πλήρης ωρίμανση του χρώματος έρχεται μετά από τουλάχιστον 7 ημέρες.
  8. Φινίρισμα: Αν απαιτείται επιπλέον γυάλισμα, μπορεί να γίνει 1-2 εβδομάδες μετά το βερνίκωμα με αλοιφή και ειδικά γυαλιστικά.

Τα Στρώματα Βαφής και Ο Ρόλος τους στην Αντοχή του Χρώματος

Η τήρηση όλων των βημάτων της διαδικασίας και η επιλογή των σωστών υλικών σε κάθε ένα από αυτά, εγγυάται αποτέλεσμα υψηλής απόδοσης. Το αστάρι παρέχει πρόσφυση ανάμεσα στο μέταλλο ή το παλιό χρώμα και τη νέα βαφή, σφραγίζει το υπόστρωμα, προστατεύει από τη σκουριά και ταυτόχρονα εξισορροπεί μικρές ατέλειες της επιφάνειας. Υπάρχουν διάφορα είδη ασταριού (Epoxy, Filler/surfacer, Etch) για διαφορετικές επιφάνειες και με διαφορετικές ιδιότητες. Το χρώμα μπορεί να είναι υδατοδιάλυτο ή διαλύτου. Δίνει το τελικό χρώμα που βλέπουμε, δεν έχει γυαλάδα και μπορούν να προστεθούν flakes ή pigments ώστε να δώσουν μεταλλικό ή περλέ εφέ. Το βερνίκι προστατεύει το χρώμα από γρατζουνιές, χημικά, ακτίνες UV και καιρικές συνθήκες. Είναι το πιο ανθεκτικό στρώμα και προσφέρει γυαλάδα και βάθος. Αν χρειαστεί, μπορεί να γυαλιστεί και να επιδιορθωθεί.

Πόσο Διαρκεί η Διαδικασία Βαφής στο Εργοστάσιο;

Η διαδικασία βαφής στο εργοστάσιο όπου η γραμμή παραγωγής είναι αυτοματοποιημένη με ρομποτικά συστήματα, ολοκληρώνεται σε περίπου 8-12 ώρες, ενώ για premium μοντέλα ο χρόνος αυτός φτάνει και τις 24 ώρες λόγω περισσότερων στρώσεων και αυστηρού ποιοτικού ελέγχου. Στο συνεργείο ο χρόνος αυτός ανεβαίνει στις 2-5 ημέρες, κυρίως λόγω του χρόνου στεγνώματος της κάθε στρώσης.

Γιατί Πρέπει να Εμπιστευτούμε Επαγγελματίες για το Βάψιμο του Αυτοκινήτου;

Εύκολα συμπεραίνεται από τα παραπάνω γιατί είναι προτιμότερη η επιλογή ενός επαγγελματία για τη βαφή του αυτοκινήτου μας. Η ελλιπής προετοιμασία των επιφανειών, η λανθασμένη θερμοκρασία και υγρασία, η ύπαρξη σκόνης στο χώρο ή η κακή χρήση του πιστολιού, θα δώσουν αποτελέσματα μη επιθυμητά. Αν ωστόσο θέλει κάποιος να δοκιμάσει, καλό είναι να έχει στο νου του:

  • Να κάνει προπόνηση σε όλη τη διαδικασία σε ένα παλιό φτερό πριν ξεκινήσει στο αυτοκίνητό του.
  • Στον καλό καθαρισμό της επιφάνειας στην αρχή.
  • Καλύτερα πολλές λεπτές στρώσεις παρά μία και παχιά.
  • Το πιστόλι πρέπει να βρίσκεται σε σταθερή απόσταση από την επιφάνεια (15-20cm).
  • Η θερμοκρασία να είναι τουλάχιστον 18-20°C.

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter μας και ενημερωθείτε πρώτοι για νέα και διαγωνισμούς.

    Privacy Preference Center