• Έλεγχος Συστήματος Ανάρτησης
    Έλεγχος Συστήματος Ανάρτησης

    Το σύστημα ανάρτησης είναι η διάταξη που συνδέει το πλαίσιο του αυτοκινήτου με τους τροχούς.

    Σκοπός της ύπαρξης της ανάρτησης είναι να εξασφαλίζει άνεση στους επιβάτες, συνεχή επαφή των τροχών με το δρόμο,ευστάθεια κατά την πορεία και να περιορίζει τις καταπονήσεις των διαφόρων μερών του αυτοκινήτου από τους κραδασμούς μέσω της απόσβεσης των ταλαντώσεων από τις ανωμαλίες του εδάφους.

    Ένα σύστημα ανάρτησης σε καλή κατάσταση έχει σημαντικά οφέλη για τον οδηγό, τους επιβάτες, αλλά και για το ίδιο το αυτοκίνητο. Προσφέρει ασφάλεια και ευστάθεια κατά την πορεία μεταδίδοντας όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες του οδοστρώματος στον οδηγό και επιτρέποντας την εύκολη και ασφαλή αλλαγή κατεύθυνσης στις στροφές. Απορροφά σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του δρόμου με αποτέλεσμα την άνετη μετακίνηση των επιβατών, την ασφαλή μεταφορά του επιθυμητού φορτίου, αλλά και την προστασία του αμαξώματος από τις έντονες καταπονήσεις. Για τους λόγους αυτούς, η ασφάλεια και η άνεση κατά την οδήγηση οποιουδήποτε αυτοκινήτου απαιτεί τον περιοδικό έλεγχο της κατάστασης του συστήματος ανάρτησης κάθε τροχού.

    Τα βασικότερα στοιχεία της ανάρτησης είναι τα ελατήρια και ο αποσβεστήρας ταλαντώσεων (αμορτισέρ). Τα ελατήρια είναι ο ελαστικός σύνδεσμος μεταξύ αμαξώματος και τροχών και ταλαντώνονται σε κάθε ανωμαλία του εδάφους, ενώ ο αποσβεστήρας χρησιμεύει για την απόσβεση αυτών των ταλαντώσεων.
    Ο έλεγχος που διενεργείται αξιολογεί συνολικά το σύστημα της ανάρτησης κάθε τροχού ξεχωριστά. Η μέτρηση γίνεται κατά τη διάρκεια μιας ελεύθερης ταλάντωσης του κάθε τροχού, η οποία προέρχεται από τις ταλαντευόμενες ειδικές πλάκες του αναρτησόμετρου, και συνίσταται στον υπολογισμό της ελάχιστης πρόσφυσης του τροχού πάνω στην πλάκα σε ποσοστό %.

    Τα μεγέθη που εξετάζονται είναι τα εξής:

    • Πρόσφυση κάθε τροχού. Η πρόσφυση δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 21%, ώστε το αυτοκίνητο να κινείται με ασφάλεια.
    • Μονόπλευρη πρόσφυση στον ίδιο άξονα. Η πρόσφυση των τροχών στον ίδιο άξονα δεν πρέπει να διαφέρει περισσότερο από 30% ανάγοντας τη διαφορά στη μετρούμενη τιμή της μεγαλύτερης πρόσφυσης.
    Cookies

    Όταν επισκέπτεστε ή αλληλοεπιδράτε με την ιστοσελίδα μας, συλλέγουμε πληροφορίες μέσω της χρήσης cookies. Αυτό μας επιτρέπει να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία, να σας προβάλουμε τις πιο σχετικές λειτουργίες -να κάνουμε τη χρήση της ιστοσελίδαςευκολότερη για εσάς και να σας προσφέρουμε προωθητικό περιεχόμενο προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις σας. Ορισμένα cookiesείναι απαραίτητα και δεν μπορούμε να παρέχουμε όλες μας τις υπηρεσίες χωρίς αυτά. Άλλα cookies, συμπεριλαμβανομένων των cookiesπου εγκαθίστανται από τρίτους, είναι προαιρετικά -αλλά η ιστοσελίδα μας ενδέχεται να μην λειτουργεί τόσο καλά χωρίς αυτά. Επίσης, το περιεχόμενο ενδέχεται να μην είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες σας. Κάνοντας κλικ στο πεδίο ''Αποδοχή'', συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη χρήση cookies, μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα μας με την πολιτική cookies-και να τροποποιήσετε τις επιλογές σας οποτεδήποτε.

    Cookies

    Όταν επισκέπτεστε ή αλληλοεπιδράτε με την ιστοσελίδα μας, συλλέγουμε πληροφορίες μέσω της χρήσης cookies. Αυτό μας επιτρέπει να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία, να σας προβάλουμε τις πιο σχετικές λειτουργίες -να κάνουμε τη χρήση της ιστοσελίδαςευκολότερη για εσάς και να σας προσφέρουμε προωθητικό περιεχόμενο προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις σας...

    Διαβάστε περισσότερα